Τέσσερεις παραστάσεις που αγαπήσαμε και που ξεχώρισαν τα τελευταία χρόνια, επιστρέφουν στις αθηναϊκές σκηνές από αρχές Φλεβάρη: Παραστάσεις που αγαπήθηκαν στη διάρκεια των χρόνων, που έκαναν συνεχόμενα και πραγματικά sold out, και που μπορούν να καυχώνται το εξής εντυπωσιακό: να συγκεντρώνουν πάλι το ενδιαφέρον όχι μόνο θεατών που δεν τις έχουν δει, αλλά και εκείνων που επιθυμούν να τις δουν για πολλοστή φορά – κι εμείς ανήκουμε σε αυτήν την κατηγορία. Σε περίπτωση που δεν τις έχετε δει, οφείλετε στον εαυτό σας να τις βάλετε στο πρόγραμμα.
- Κείμενο Κάτια Σωτηρίου
Ο Αρίστος, είναι το αναμφισβήτητο θεατρικό φαινόμενο των τελευταίων θεατρικών σεζόν, όχι μόνο λόγω των συνεχών sold out, αλλά κυρίως λόγω της εντυπωσιακά καθολικής αποδοχής από κοινό και κριτικούς. Το ενδιαφέρον του κειμένου μεγιστοποιείται από τη λιτή, ρεαλιστικής αλήθειας, ποιητικής ατμόσφαιρας, χαμηλόφωνα μουσικών ρυθμών σκηνοθετική ανάγνωση, αλλά και από τη λεπτότατων αποχρώσεων, γεμάτη πνευματικότητα, αισθαντικότητα και ψυχογραφική αλήθεια ερμηνεία των τριών πρωταγωνιστών. Βασισμένη στο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη «Ο γύρος του θανάτου» (σκηνική διασκευή της Θεοδώρας Καπράλου), σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παπαγεωργίου, η παράσταση θα παιχτεί φέτος στο θέατρο Πορεία με τους Φιλαρέτη Κομνηνού, Γιάννη Λεάκο και Ιωάννη Αθανασόπουλο. Διαβάστε εδώ την κριτική μας για την παράσταση της περασμένης χρονιάς.
Η συγκλονιστική «Κατερίνα» έκανε πρεμιέρα το 2014 και παίχτηκε για πολλές συνεχόμενες σεζόν. Η Λένα Παπαληγούρα σε ρόλο ζωής ερμήνευσε υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Γιώργου Νανούρη την Κατερίνα, από το βιβλίο του Αύγουστου Κορτώ, που αφηγείται την ιστορία της διπολικής μητέρας του. Η Κατερίνα αποτελεί ένα καταιγιστικό ταξίδι στις αισθήσεις, τις παραισθήσεις, τους φόβους και τις αντικρουόμενες πτυχές μιας γυναίκας που έζησε την αρρώστια της, και που θέλησε να ξεφύγει από αυτήν. Η παράσταση επιστρέφει από 29/1 στο θέατρο Αλκυονίς. Διαβάστε εδώ την κριτική μας για την παράσταση.
Οι επιτυχημένοι μονόλογοι του Στέφανου Παπατρέχα «Φροσύνη» και «Πασού», επιστρέφουν στο Θέατρο Άβατον για 5 συλλεκτικά Δευτερότριτα από τις 21 Φεβρουαρίου 2022, με τη Σύνθια Μπατσή σε σκηνοθεσία Στέφανου Παπατρέχα και Λάζαρου Βαρτάνη. Η Φροσύνη είναι ένας σχεδόν αυτο-ψυχαναλυτικός μονόλογος μιας γυναίκας που μέσα από τον αυτοσχεδιασμό της, προσπαθεί να προσεγγίσει την ζωή της Κυρά- Φροσύνης, το ιστορικό πρόσωπο-θρύλο των Ιωαννίνων που πνίγηκε με διαταγή του Αλί Πασά στη λίμνη Παμβώτιδα. Στο πλαίσιο επίσης ενός αυτοσχεδιασμού, η «Πασού» είναι ένας μονόλογος μιας γυναίκας που προσεγγίζει τον ρόλο της ηθικής αυτουργού στον θάνατο της κυρά-Φροσύνης. Κάθε Δευτέρα Τρίτη στις 20.15 η «Φροσύνη» και κάθε Δευτέρα – Τρίτη στις 22.00 η «Πασού», έρχονται να ρίξουν φως σε μια σκληρή, αμφιλεγόμενη, αλλά αληθινή ιστορία.
Ρεσιτάλ υποκριτικής απολαύσαμε και στη «Βασίλισσα της ομορφιάς» του Μάρτιν ΜακΝτόνα, που σκηνοθέτησε η Ελένη Σκότη σε μία παράσταση υψηλής ευαισθησίας. Η βασίλισσα της ομορφιάς είναι ένα έργο που συνδυάζει τις συνιστώσες του ιρλανδικού εθνικισμού, του κλασικού ρεαλισμού και του in-yer-face theatre. Η αδιέξοδη, κακοποιητική σχέση της Μαγκ (Σοφία Σεϊρλή) και της κόρης της Μορίν (Αγορίτσα Οικονόμου) συνεχίζεται στο Σύγχρονο θέατρο. Διαβάστε εδώ την κριτική μας για την παράσταση από την περσινή σεζόν που παιζόταν στο Θέατρο Επί Κολωνώ.