fbpx

Η Φιλαρέτη Κομνηνού γράφει για την “Αμφιβολία” λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Χορν

Ένα από τα πλέον συζητημένα θεατρικά έργα των τελευταίων ετών, η «Αμφιβολία» του John Patrick Shanley, κάνει πρεμιέρα στις 21 Οκτωβρίου στο Θέατρο Δημήτρης Χορν , σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου,  με τη Φιλαρέτη Κομνηνού, τον Νικόλα Χανακούλα, τη Χριστίνα Χριστοδούλου και την Ξένια Ντάνια .

Η Φιλαρέτη Κομνηνού, που ερμηνεύει την αυστηρή διευθύντρια του σχολείου αδελφή Αλοΐσιους, γράφει για τους άξονες του έργου και τις προεκτάσεις του, σήμερα, 20 χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση του:

Η παράσταση μας φέτος τον χειμώνα στο θέατρο Χορν έχει τίτλο ‘Η Αμφιβολία” και είναι το έργο του βραβευμένου με Πουλιτζερ John Patrick Shanley.Ένα έργο που αγγίζει με ιδιοφυή τρόπο  ένα πολύ ευαίσθητο θέμα .

Ζούμε σε μια εποχή καταγγελιών όπου αυτοστιγμεί γινόμαστε  συνήγοροι η κατήγοροι. Ο διάλογος έχει δώσει την θέση του στον επικοινωνιακό πόλεμο. Είμαστε μπλεγμένοι σε ένα πανήγυρι “απόψεων”. Οι φωνές και ο θόρυβος χρησιμοποιούνται για επίδειξη δύναμης και εξουσίας και κανείς δεν προτίθεται να παραδεχτεί ότι Αμφιβάλλει.

Στο έργο μας “η Αμφιβολία”  συνεχώς  πλανάται η Υποψία για την σεξουαλική παρενόχληση ενός 12χρονου από τον Ιερέα δάσκαλο του. Ενός αδύναμου μαθητή που δέχεται  κοινωνικό ρατσισμό και βίαιη συμπεριφορά από τον βάναυσο πάτερα του. “Το μικρό αρνάκι που ξεμένει από το κοπάδι .. αυτό αρπάζει ο Λύκος” λέει η ηγουμένη  Αλοΐσιους που δεν εμπιστεύεται τον Πατέρα Φλυν και προσπαθεί να φτάσει στη Αλήθεια χρησιμοποιώντας κάθε μέσο ,παραβιάζοντας ακόμα και τους αυστηρούς κανόνες της εκκλησίας που απαιτούν τυφλή Υπακοή. Το κίνητρο της να προστατέψει το παιδί την οδηγεί σε σύγκρουση με τον νεωτεριστή Ιερέα..”

Το έργο, που γράφτηκε το 2004, τοποθετείται χρονικά στα μέσα του ’60, σε μια ενδιαφέρουσα περίοδο αλλαγών και ζυμώσεων για την Αμερική, που όμως, ελλείψει πολιτικού προσανατολισμού και καθοδήγησης, δεν έφερε τα σπουδαία κοινωνικοπολιτικά αποτελέσματα που θα περίμενε κανείς. Η αμερικάνικη, και όχι μόνο, κοινωνία επέστρεψε στο «πίστευε και μη ερεύνα». Αυτό το πάγιο «πίστευε και μη ερεύνα», επιδίωξε να κλονίσει ο John Patrick Shanley με το έργο του.

Η ιστορία:

Η αδελφή Αλοίσιους κατηγορεί τον πατέρα Φλυν για σεξουαλική παρενόχληση προς έναν 12χρονο, μαύρο μαθητή στο καθολικό σχολείο που διευθύνει η ίδια. Ο πατέρας Φλυν υπερασπίζεται τον εαυτό του και τις πράξεις του. Ισχυρίζεται πως επιθυμία του είναι η εκκλησία του Θεού να είναι ανοικτή σε όλο τον κόσμο και το εκπαιδευτικό σύστημα να γίνει πιο προοδευτικό.

Η αδελφή Αλοίσιους σέβεται και τηρεί την παράδοση, είναι πειθαρχημένη, προστατευτική προς τους μαθητές του σχολείου της και άκρως συντηρητική.  Απεχθάνεται τους νεωτερισμούς επίσης. Αυτές οι αρχές και οι βεβαιότητες κατευθύνουν τις σκέψεις και τις πράξεις της.

Το ίδιο και η βαθιά πίστη της στην Καθολική Εκκλησία, εκεί που υπακούει πολλά χρόνια τώρα.

Κι αν κάποια στιγμή αποδειχθεί ότι η κρίση της δεν είναι σωστή; Κι αν όλα όσα πίστευε μέχρι σήμερα αποδειχθούν ψεύτικα;

Οι Συντελεστές αναλυτικά:

Επεξεργασία: Βασίλης Μαγουλιώτης

Σκηνικά-Κοστούμια : Αλέγια Παπαγεωργίου

Φωτισμοί : Σάκης Μπιρμπίλης

Μουσική : Βαγγέλης Τούντας

Βοηθός Σκηνοθέτη : Μαριτίνα Κουτσοχιώνη

Βοηθός ενδυματολόγου: Νικολέττα Αναστασιάδου

Φωτογραφίες παράστασης-trailer : Χρήστος Συμεωνίδης

Διεύθυνση Επικοινωνίας:  Ελίνα Λαζαρίδου

Τμήμα Επικοινωνίας: Ειρήνη Τσίκα

Social Media: Μαργαρίτα Μαρμαρά

Παραγωγή : Αθηναϊκά Θέατρα- Apparat Athen

Παίζουν :

Φιλαρέτη Κομνηνού, Νικόλας Χανακούλας, Χριστίνα Χριστοδούλου, Ξένια Ντάνια.

Σχολιάστε

Θέατρο - mytheatro.gr