Αποκλειστική συνέντευξη στο mytheatro.gr
Η Μαίρη Βιδάλη Γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το Pierce College. Φοίτησε στο Οικονομικό Τμήμα της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και παράλληλα τελείωσε με άριστα τη Δραματική Σχολή του Πέλου Κατσέλη το 1976. Κ Βιδάλη σας ευχαριστούμε για την αποκλειστική σας συνέντευξη στο mytheatro.gr.
- Έχεις κερδίσει τίτλους σε καλλιστεία, έχεις σπουδάσει σε αγγλικό κολέγιο, έχεις πλούσια καλλιτεχνική παρουσία σαν ηθοποιός , τέλος έχεις ασχοληθεί με τα κοινά. Θέλεις να μας κάνεις μια αναδρομή σε όλα αυτά?
Μ-Β- Όλες οι απαντήσεις υπάρχουν στην ιστοσελίδα μου. www.vidalimary.gr
- Αν θα έπρεπε να ξεχωρίσεις κάτι από όσα έχεις κάνει ποιο θα ήταν αυτό?
Μ-Β- Τα τρία μου παιδιά κι έναν έρωτα.
- Πως αποφασίσατε να ανοίξετε θέατρο σε μια δύσκολη περίοδο;
Μ-Β- Αν κι ο χώρος τηρεί όλες τις προδιαγραφές, έχει ακόμα και κάθισμα για ΑΜΕΑ, είναι θεατρικό εργαστήρι, όπου μελετάμε και παρουσιάζουμε τις εργασίες μας.
- Ο δήμος Αθηναίων σφραγίζει θέατρα της Αθήνας. Η γνώμη σας.
Μ-Β- Δεν ανήκουν όλοι οι χώροι στην ίδια κατηγορία. Και δεν θέλω να υπεραμυνθώ εκείνων που έχουν πλημμελή ασφάλεια για κοινό, τεχνικούς και ηθοποιούς. Όσο για την θέση του Δήμου, ότι ο πολιτισμός πρέπει να παρέχεται δωρεάν, ας μας εξηγήσει, τότε με ποιους πόρους θα παράγεται;
- Γιατί δε διδάσκετε σε δραματική σχολή;
Μ-Β- Έχω διδάξει 3 χρονιές, ήταν μια υπέροχη εμπειρία και συνεχίζω να έχω πολλές επαφές με μαθητές μου. Δεν υπάρχει χρόνος για όλα, άλλωστε, αυτό ακριβώς κάνω στο Εργαστήρι. Διδάσκω και διδάσκομαι.
- Θα τσαλακωνόσασταν ποτέ για ένα ρόλο;
Μ-Β- Μα το έχω ήδη κάνει πολλές φορές. Τώρα με τον ρόλο μου στην Κληρονόμο, στην τελευταία μου εμφάνιση στην τηλεόραση. Σαν Σοφία στην “Ζωή της άλλης” με μακιγιάρανε για να φαίνομαι 15 χρόνια μεγαλύτερη.
- Μίλησε μου λίγο για την παράσταση που παίζεις αυτό τον καιρό.
Μ-Β- Με την “Κληρονόμο” ξεκινήσαμε την Σπουδή 4 Διασκευές, που του χρόνου θα συνεχιστεί με την “Κυρία με τις Καμέλιες”. Θα χαρακτήριζα το αρχικό μυθιστόρημα του Henry James, μια κι έκανα την διασκευή, υλικό για ρόλους κέντημα. Οι σκηνές πρωταγωνιστούν και όχι η πρωταγωνίστρια, εναλλάσσονται τόσο έντονα, που οι ερμηνευτές και στην συνέχεια οι θεατές, κυριολεκτικά γοητεύονται. Από το 1947 που πρωτοπαρουσιάστηκε και εδώ και στο εξωτερικό, σημείωσε πάντα επιτυχίες, όπως τώρα στην Νέα Υόρκη. Ίσως γιατί οι έννοιες χρήμα και έρωτας, είναι διαχρονικές. Η διδασκαλία είναι του Γιάννη Ευαγγελίδη, που μαζί με τον Παύλο Ευαγγελόπουλο έχουν τους δυο αντρικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους.
- Βρισκόμαστε στο τέλος μιας άσχημης σαιζόν για τα περισσότερα θέατρα, ακόμα η χώρα μας και οι πολίτες της πληρώνουν λάθη άλλων, τι έχεις να πεις εσύ εσείς για αυτό?
Μ-Β-Πράγματι, την θεωρώ την χειρότερη στα 35 χρόνια της καριέρας μου. Όσο για τα λάθη γενικά … Το 2006, δεν ήξερα τι σημαίνει η λέξη λαμόγιο, μου εξήγησαν ότι είναι το “έξυπνο (!) άτομο που κλέβει το κράτος, αφού το κράτος κλέβει τον πολίτη”. Πως αλλιώς να χαρακτηριστεί το χαράτσι ή η αυθαίρετη μείωση συντάξεων; Θ’ αλλάξει νοοτροπία ο πολίτης, αφού πρώτα αλλάξουν τακτική οι κρατούντες.
- Αν μπορούσες να γυρνούσες πίσω το χρόνο τι θα άλλαζες?
Μ-Β- Τον χρόνο
- Έχεις καμιά εμμονή?
Μ-Β- Μία
- «Την Πρώτη φορά παντρεύτηκα από έρωτα, την δεύτερη παντρεύτηκα τον καλύτερο μου φίλο και η τρίτη φορά θα είναι η καλύτερη» αυτά είχες πει το Μάρτιο του 2011 στο Λοιπόν. Σήμερα μετά από ακριβώς 2 χρόνια τι έχεις να πεις?
Μ-Β- Τα ίδια.
- «Δε θέλω τίποτα προσωπικό. Θέλω μόνο να φέρει ισορροπία στην Ελλάδα. Θέλω ως πολίτης αυτής της χώρας να ξανασηκώσω ψηλά το κεφάλι» Πάλι δικά σου λόγια στην ίδια συνέντευξη, σήμερα μετά απο δυο χρόνια τι έχεις να πεις?
Μ-Β-Δίπλα στη λέξη Ελλάδα, τώρα θα πρέπει δυστυχώς να προσθέσω και Κύπρο.
- Αν θα σου έλεγα ότι θα έβγαζες περισσότερα χρήματα με το να κάνεις κάτι άλλο, θα παρατούσες το θέατρο?
Μ-Β-Όποιος επιλέγει το θέατρο, νομίζω και κάθε τέχνη, δεν προτάσσει στην ζωή του το χρήμα.
- Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια, που θα σε δούμε ακόμα?
Μ-Β- Το καλοκαίρι μαζί μ’ ένα δυνατό επιτελείο συνεργατών – φίλων, θα παρουσιάσουμε τις “Τρωάδες” του Ευριπίδη στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ξεκινώντας στις 8 Ιουλίου από το ανοιχτό θέατρο Παπάγου.