fbpx

Οσκαρ 2021: Ανακοινώθηκαν οι φετινές υποψηφιότητες

Η Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών ανακοίνωσε τις τελικές υποψηφιότητες για τα Όσκαρ 2021 με την τελετή απονομής να έχει οριστεί την 25η Απριλίου του 2021.

Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία ψηφοφορίας για τη διαμόρφωση της τελικής πεντάδας με τις υποψηφιότητες διεξήχθη από τις 5 έως τις 9 Μαρτίου.

Όσκαρ 2021: Ανακοινώθηκαν οι φετινές υποψηφιότητες

Σκηνοθεσία

Chloé Zhao – Nomadland

David Fincher – Mank
Aaron Sorkin – The Trial of the Chicago 7
Emerald Fennell – Promising Young Woman
Thomas Vinterberg – Another Round

Α’ Ανδρικός ρόλος

Chadwick Boseman – ‘Ma Rainey’s Black Bottom’
Anthony Hopkins – ‘The Father’
Riz Ahmed – ‘Sound of Metal’
Gary Oldman – ‘Mank’
Steven Yeun – ‘Minari’

Α’ Γυναικείος ρόλος

Carey Mulligan – Promising Young Woman
Frances McDormand – Nomadland
Viola Davis – Ma Rainey’s Black Bottom
Andra Day – United States vs Billie Holliday
Vanessa Kirby – Pieces of a Woman

Β’ Ανδρικός ρόλος

Daniel Kaluuya & LaKeith Stanfield – Judas And The Black Messiah
Sacha Baron Cohen – The Trial of The Chicago 7
Leslie Odom Jr. – One Night In Miami
Paul Raci – Sound of Metal

Β’ Γυναικείος ρόλος

Glenn Close – Hillbilly Elegy
Yuh Jung-Youn – Minari
Amanda Seyfried – Mank
Maria Bakalova – Borat Subsequent Moviefilm
Olivia Coleman – The Father

Διασκευασμένο σενάριο

Borat Subsequent Moviefilm
The Father
Nomadland
One Night in Miami
The White Tiger

Ηχος

Sound of Metal
Soul
Mank
Greyhound
News of the World

Κουστούμια

Ma Rainey’s Black Bottom
Mank
Emma
Mulan
Pinochico

Μακιγιάζ και κομμώσεις

Mank
Ma Rainey’s Black Bottom
Pinocchio
Emma
Hillbilly Elegy

Εκπλήξεις / Ρεκόρ

2 Ελληνες στις υποψηφιότητες: Ο Φαίδων Παπαμιχαήλ για τη διεύθυνση φωτογραφίας της «Δίκης των 7 του Σικάγου» του Ααρον Σόρκιν κι ο Γιώργος Λαμπρινός για το μοντάζ του «The Father» του Φλόριαν Ζέλερ.

H Κλόι Ζάο συνεχίζει τον γύρο του θριάμβου της: είναι κι επισήμως η πρώτη μη-λευκή γυναίκα που κερδίζει οσκαρική υποψηφιότητα. 

Επίσης είναι υποψηφια ατομικά για τα περισσότερα Οσκαρ που διεκδίκησε ποτέ γυναίκα σε μια απονομή, συνολικά τέσσερα (Ταινία, Σενάριο, Σκηνοθεσία, Μοντάζ).

Girl Power Επίσης, για πρώτη φορά στην Ιστορία, η πεντάδα σκηνοθεσίας φιλοξενεί πάνω από μία γυναίκα – Κλόι Ζάο και Εμεραλντ Φένελ. Κι αυτό λέει πολλά (για όλα τα προηγούμενα χρόνια).

Σηκώνουμε το ποτήρι μας ψηλά: Στις ευχάριστες εκπλήξεις: η υποψηφιότητα του Τόμας Βίντεμπεργκ στη σκηνοθεσία για το «Ασπρο Πάτο» (Another Round) που φυσικά βρίσκεται και ως φαβορί στην κατηγορία της Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας.

Double Pixar H Pixar φέτος ανταγωνίζεται τον εαυτό της με 2 υποψηφιότητες στην κατηγορία animation (για τα «Onward» και «Soul»)

Β’ Ανδρικός Ρόλος Η διπλή παρουσία των ηθοποιών του «Judas and the Black Messiah». Εκτός από το (φαβορί) Ντάνιελ Καλούγια, η Ακαδημία χώρεσε στην πεντάδα και τον Λακίθ Στάνφιλντ. Μεγάλη έκπληξη κι ο Πολ Ράσι για το «Sound of Metal». Κάπως έτσι, ο Τσάντγουικ Μπόουζμαν χάνει τη διπλή (μεταθανάτια) υποψηφιότητα στα Οσκαρ που θα κέρδιζε αν ήταν υποψήφιος για Β’ Ανδρικό Ρόλο στο «Da 5 Bloods» του Σπάικ Λι.

Collective success! Το πολυσυζητημένο ντοκιμαντέρ του Αλεξάντερ Ναναου από τη Ρουμανία, κερδίζει υποψηφιότητα και στην πεντάδα Διεθνούς Ταινίας και στην πεντάδα ντοκιμαντέρ. Το είχε πετύχει πέρσι και «Η Γη του Μελιού» από τη Βόρεια Μακεδονία, χωρίς να κερδίσει τελικά κανένα από τα δύο Οσκαρ.

Double και στη μουσική Οι Τρεντ Ρέζνορ & Ατικους Ρος συνεχίζουν τις διπλές υποψηφιότητες στην κατηγορία της μουσικής – για τα «Mank» και «Soul». Με φαβορί το τελευταίο.

Απουσίες

Kάνε το λάθος Ο Σπάικ Λι και το «Da 5 Bloods» απουσιάζουν από τις υποψηφιότητες. Ή να το πούμε πιο σωστά: το γεγονός ότι η ταινία έχει μία, μοναδική, υποψηφιότητα κι αυτή στην πεντάδα μουσικής πρέπει να είναι μεγαλύτερο σκαμπίλι για τον Σπάικ Λι. Κρίμα.

Black… semi-power? Παρόλες τις αρκετές συλλεκτικές τους υποψηφιότητες, οι «μαύρες» ταινίες της φετινής σοδειάς απουσιάζουν από την σημαντικότερη κατηγορία: αυτή της καλύτερης ταινίας. Ούτε το «Ma Rainey’s Black Bottom» πέρασε, ούτε το «One Night in Miami». Μόνο το «Judas and the Black Messiah».

Ιn the name of the father Γλυκόπικρα τα νέα για τον Ντέιβιντ Φίντσερ. Το «Mank» σκόραρε τις περισσότερες υποψηφιότητες, αλλά όχι σε μία σημαντική για εκείνον κατηγορία. Αυτή του πρωτότυπου σεναρίου που υπογράφει ο πατέρας του Τζακ Φίντσερ, ο οποίος δεν είναι πλέον στη ζωή.

Where is the Queen King? Η Ρεγκίνα Κινγκ που υπογράφει το «One Night in Miami» δεν καταφέρνει να περάσει στην πεντάδα σκηνοθεσίας.

Τα ρεκόρ της Ελεν και της Σοφία Η Ελεν Μπέρστιν δεν πέρασε στο Β’ Γυναικείο Ρόλο για το «Pieces of a Woman», η Σοφία Λόρεν δεν πέρασε στο Α’ Γυναικείο Ρόλο με το «Η Ζωή Μπροστά Μου». Τα ρεκόρ των γηραιότερων ηθοποιών που θα κατάφερναν να προταθούν δεν έγιναν ποτέ.

Ααρον Σόρκιν Φυσικά δεν μπορούσαν να τον αγνοήσουν στο σενάριο, αλλά τον παραμέρισαν επιδεικτικά στην κατηγορία της σκηνοθεσίας.

Σάσα Μπάρον Κοέν Χάνει το Α’ Ανδρικό στο «Borat Subsequent Moviefilm», αλλά ίσως δεν πρέπει να είναι και πλεονέκτης. Είναι υποψήφιος και για Β’ Ανδρικό Ρόλο στη «Δίκη των 7 του Σικάγου» και στο Διασκευασμένο Σενάριο για το «Borat Subsequent Moviefilm»

Αποχαιρέτα το «Μαυριτανό» που έχασες Kαμία υποψηφιότητα για την ταινία που φάνηκε να κάνει την ανατροπή στις Χρυσές Σφαίρες. Ούτε καν για τους ρόλους (με την Τζόντι Φόστερ να έχει κερδίσει Χρυσή Σφαίρα Β’ Γυναικείου Ρόλου, αλλά εδώ άφαντη).

Δεν είναι κάθε χρόνο του Αγιου Τομ Χανκς Δεν τα κατάφερε να σκοράρει στην πεντάδα του Α’ Ανδρικού για το «News of the World»

My Michelle Λυπούμαστε, η Μισέλ Φάιφερ δεν έκανε τελικά την μεγάλη της επιστροφή στις υποψηφιότητες με το «French Exit».

Πάνε τα ρεκόρ Ζεντάγια μου Η Ζεντάγια θα έσπαγε κάθε ρεκόρ (κι ως πρωταγωνίστρια κι ως παραγωγός) αν το «Malcom & Marie» τελικά τα κατάφερνε να περάσει στις υποψηφιότητες. Αγνοήθηκε παντελώς.

Η σχέση μας είναι… on the rocks Ούτε η Σοφία Κόπολα, πάλαι ποτέ αγαπημένη της Ακαδημίας, αλλά ούτε κι ο Μπιλ Μάρεϊ χώρεσαν στις υποψηφιότητες.

Οκτάδα και πολύ μάς είναι Αυτό πια με την κατάρα της «10αδας Καλύτερης Ταινίας» που δεν συμπληρώνεται ποτέ;

Mαντς, δεν ξέρουν τι τους γίνεται! Σηκώνουμε το ποτήρι μας στην υγειά του σπουδαίου Μαντς Μίκελσεν. Ενας πάντα εξαιρετικός ηθοποιός μάς τράβηξε το χαλί κάτω από τα πόδια δείχνοντάς μας ότι έχει κι άλλο να δώσει. Επαιξε αριστουργηματικά στον «Aσπρο Πάτο» του Τόμας Βίντεμπεργκ. Εφόσον τίμησαν τον σκηνοθέτη Τόμας Βίντερμπεργκ σε μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις των φετινών Οσκαρ, θα ήταν ταιριαστό να τιμούσαν και τον πρωταγωνιστή.

Πηγή flix.gr

Σχολιάστε

Θέατρο - mytheatro.gr