fbpx

Πρεμιέρα για το Τρίτο Στεφάνι στο Παλλάς – Οι πρώτες φωτογραφίες

Πρεμιέρα απόψε για το Τρίτο Στεφάνι του Κώστα Ταχτσή, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη στο Θέατρο Παλλάς.

Με μέτρα προστασίας, μειωμένη πληρότητα και απόλυτη ασφάλεια ξεκινάει Παρασκευή 16 Οκτωβρίου ένα νέο μοναδικό θεατρικό ταξίδι. Μια παράσταση που θα συγκινήσει και θα προβληματίσει το κοινό. Χαρακτηριστικά, όπως αναφέρει ο Κώστας Ταχτσής στο Τρίτο Στεφάνι: “Η ζωή είναι στρόβιλος. Ευτυχία είναι να αγαπάς το στρόβιλο”.

Το Τρίτο Στεφάνι, το αριστούργημα του Κώστα Ταχτσή, θα ζωντανέψει τον Οκτώβριο στο θέατρο Παλλάς, με την υπογραφή του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη. Στους εμβληματικούς ρόλους των Εκάβη και Νίνα, θα πρωταγωνιστούν οι Μαρία Καβογιάννη και Μαρία Κίτσου. Η μεγάλη παραγωγή των Θεατρικών Σκηνών θα παρουσιαστεί σε ολοκαίνουργια διασκευή που αναδεικνύει τις αφηγηματικές αρετές και την ποίηση του μυθιστορήματος, σεβόμενη την πρόθεση του συγγραφέα για μια ιστορία που, όπως και η ζωή, ανοίγει και κλείνει σαν κύκλος. Ένας εικοσαμελής θίασος σημαντικών ηθοποιών μπαίνει στη δίνη της νέας, πρωτότυπης μουσικής του Μίνου Μάτσα, φέρνοντας επί σκηνής τους ήχους και τις εικόνες μιας ολόκληρης εποχής.

Το Τρίτο Στεφάνι: Οι πρώτες φωτογραφίες - Πρεμιέρα τη Παρασκευή 16/10

Το μυθιστόρημα–σταθμός του Ταχτσή, από τα πλέον αγαπημένα του ελληνικού κοινού διαχρονικά. Στο παρελθόν έγινε σήριαλ από τον Γιάννη Δαλιανίδη και αποτέλεσε υλικό για πολύ επιτυχημένες παραστάσεις σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή και Θανάση Παπαγεωργίου.  Αποτελεί μια κατάθεση μνήμης, όπου μέσα από τις προσωπικές ιστορίες των ηρώων περνάει ολόκληρη η σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας.

Η διάθεση δεν είναι διδακτική. Περιέχει ένα σπάνιο χιούμορ που αναδεικνύει καίρια όλα εκείνα για τα οποία αξίζει να παλεύει κανείς στη ζωή. Αυτό που μαγνητίζει σήμερα στο «Τρίτο Στεφάνι», κι αυτό που την ίδια στιγμή του χαρίζει τη διαχρονική του γοητεία, είναι μια ανελέητη κατάφαση στη ζωή.

Το Τρίτο Στεφάνι: Οι πρώτες φωτογραφίες - Πρεμιέρα τη Παρασκευή 16/10

Η Εκάβη και η Νίνα αγαπιούνται, ψυχραίνονται, μιλούν ακατάπαυστα, και σιωπούν μόνο μπροστά σ᾽αυτό που τις υπερβαίνει, που όλους μας υπερβαίνει, και κουβαλούν πάντα το όμορφο και παράξενο φορτίο της πατρίδας που τις γέννησε, όπως το «μυθολόγησε» ο Ελύτης:

«Όμορφη και παράξενη πατρίδα / Ωσάν αυτή που μου ‘λαχε δεν είδα / Ρίχνει να πιάσει ψάρια πιάνει φτερωτά / Στήνει στη γη καράβι κήπο στα νερά / Κλαίει φιλεί το χώμα ξενιτεύεται / Μένει στους πέντε δρόμους αντρειεύεται […]»

Αποσπάσματα από το κείμενο του Μένη Κουμανταρέα για τον Κώστα Ταχτσή και το Τρίτο Στεφάνι

Το Τρίτο Στεφάνι: Οι πρώτες φωτογραφίες - Πρεμιέρα τη Παρασκευή 16/10

«Αυτό που σοκάρισε και στάθηκε και το πρωτοποριακό στοιχείο [στο «Τρίτο Στεφάνι» του Κώστα Ταχτσή] είναι ότι ολόκληρο το μυθιστόρημα στηρίζεται σ’ ένα συνεχή μονόλογο δύο γυναικών. Η γλώσσα τους και τα ήθη τους ανήκουν στη μικροαστική τάξη. Ποτέ πριν στη νεοελληνική λογοτεχνία ένα μυθιστόρημα δεν χρησιμοποίησε σε αυτή την έκταση και τον βαθμό την προφορικότητα της αφήγησης και το καθημερινό ιδιόλεκτο αυτής της τάξης. Υπάρχουν, φυσικά, πάμπολλοι διάλογοι στη λογοτεχνία που αποτυπώνουν τον προφορικό λόγο των ηρώων.

»Όμως, αυτοί οι διάλογοι αποτελούν απλά παρένθεση στην αφήγηση, […] και χρησιμεύουν στο να ζωντανέψουν τη διήγηση και να προσδώσουν αληθοφάνεια στους ήρωες. Το κυρίως κείμενο γράφεται κατά κανόνα σε λογοτεχνική γλώσσα. Οτιδήποτε μπορεί να σημαίνει αυτό. […] Ο Ταχτσής, όντας ο ίδιος στη ζωή του ένας χείμαρρος λόγου και ελευθεριότητας, υιοθέτησε και στο βιβλίο του τον τρόπο αυτό.

»Ένα συνεχές μουρμούρισμα διατρέχει όλο το κείμενο, το ίδιο αυτό μουρμούρισμα που ο συγγραφέας ήξερε καλά από την οικογένειά του και τα συγγενικά του πρόσωπα. Είναι οι ευχές, οι κατάρες, οι αφορισμοί, που όλοι ακούμε στις οικογένειές μας σε οποιαδήποτε τάξη και αν ανήκουμε. «Που να μη λειώσουν τα κόκαλά σου!», «Θου Κύριε φυλακήν τω στόματί μου!», «Αχ, βρε κερατά θεέ», «Δεν έχεις πια καθόλου τσίπα επάνω σου;», «Σσσ κι οι τοίχοι έχουν αφτιά!», «Μύγα τσετσέ σ’ έχει τσιμπήσει, κακό χρόνο να ’χεις;», «Σκάσε κτήνος» και άλλα πολλά.

»Όμως εδώ στον Ταχτσή οι εκφράσεις αυτές αποκτούν μια ιδιαιτερότητα. Δεν είναι γαρνίρισμα αλλά ουσία. Είναι ο πρώτος που έκανε ύφος τη γλώσσα των μικροαστών. Είχε την ευφυΐα αλλά και το ταλέντο να την αναπαραγάγει σχεδόν θεατρικά. […] Όταν κάποτε ρώτησα τον Ταχτσή γιατί δεν γράφει ένα νέο μυθιστόρημα, εφόσον όλοι ασχολούνται με το «Τρίτο Στεφάνι» και κινδύνευε να χαρακτηριστεί συγγραφέας του ενός βιβλίου, εκείνος με κοίταξε λυπημένα:
«Τρέμω να ξαναπεράσω αυτά που πέρασα με το Τρίτο στεφάνι. Κανείς δεν μπορεί να φανταστεί τι μου κόστισε αυτό το βιβλίο. Το έχω πληρώσει με τη μισή μου ζωή». […]

Το Τρίτο Στεφάνι: Οι πρώτες φωτογραφίες - Πρεμιέρα τη Παρασκευή 16/10

»[O Ταχτσής] κάνει λογοτεχνία έχοντας απορρίψει τη φιλολογία. Μακριά από τη δικτατορία της καλλιέπειας στήνει έναν μυθιστορηματικό καμβά στηριγμένο σε κάποια στερεότυπα της μικροαστικής ζωής. Δεν είναι, βέβαια, η χαμοζωή ενός Βουτυρά ή ο λούμπεν κόσμος του Πέτρου Πικρού ή του Λουντέμη. Δεν είναι η αυλή της Καγκελόπορτας του Φραγκιά. Είναι ο κύριος κορμός της νεοελληνικής κοινωνίας όπως διαμορφώνεται μεταπολεμικά, αποκλείοντας τους μεγαλοαστούς και τους προλετάριους. Οι άνθρωποί του δεν είναι ούτε κομμουνιστές ούτε εθνικόφρονες. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι δημοκρατικοί. Είναι οι οικογενειάρχες που τρώνε τη μπόρα της Ιστορίας, οι γυναίκες που μαλλιοτραβιούνται και υποφέρουν χωρίς παράλληλα να χάνουν το θάρρος τους και την αξιοπρέπειά τους.

»Μέσα από έναν κλαυσίγελο, αφηγείται πράγματα σοβαρά ακόμα και τραγικά με όπλο το πανταχού παρόν χιούμορ. […] Έτσι, μέσα από την κοινότοπη ιστορία δύο γυναικών, οι οποίες κινούν τα νήματα της μοίρας των αρσενικών, δίνει έναν πίνακα της μεταπολεμικής κοινωνίας με φλας μπακ στην εποχή των Βαλκανικών, της Μικρασίας και άμεσες αναφορές στην εποχή του Μεταξά, την Κατοχή. Εστιάζει στο εμφυλιακό και μετεμφυλιακό τοπίο. Τα ιστορικά γεγονότα περνάνε μέσα από τη ζωή των ηρώων του. Κατορθώνουν να απογειώσουν τη ζωή αυτή σε συλλογικό δράμα. […]

»Εδώ έχουμε να κάνουμε με το έπος της ανερχόμενης τάξης, αυτής που αργότερα βαφτίστηκε με το επίθετο «μικροαστική». […] Όσοι εκ των υστέρων επιχείρησαν να μιμηθούν το ύφος του Ταχτσή έσπασαν τα μούτρα τους. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπόλιασε την κατοπινή πεζογραφία με το παράδειγμά του. Απελευθέρωσε τους νεότερους πεζογράφους από τα δεσμά της καλλιγραφίας και της φιλολογίας. […]

Το Τρίτο Στεφάνι: Οι πρώτες φωτογραφίες - Πρεμιέρα τη Παρασκευή 16/10

»O ευαίσθητος αναγνώστης, τα «παιδιά τα φανατικά για γράμματα», όσοι νέοι αναγνώστες προστεθούν, θα εκτιμήσουν τις περιπέτειες της Εκάβης και της Νίνας, αλλά και τη συλλογική περιπέτεια του ρωμαίικου, που προβάλλεται στο βάθος […]. Το Τρίτο στεφάνι θα τους αποκαλύψει από πού ξεκίνησαν οι Εκάβες και οι Νίνες. Θα τους δείξει ποια είναι η ζωή μας σήμερα και γιατί είναι αυτή και όχι άλλη. […]»

Οδηγίες για την παράσταση Το Τρίτο Στεφάνι στο θέατρο Παλλάς

Παρακαλούμε διαβάστε προσεκτικά τις παρακάτω οδηγίες βάσει υγειονομικών πρωτοκόλλων που εφαρμόζονται πιστά στο θέατρο Παλλάς:

  • Υποχρεωτική χρήση μάσκας σε όλους τους χώρους του θεάτρου, από θεατές και προσωπικό.
  • Ώρα προσέλευσης στο θέατρο μία ώρα πριν την προκαθορισμένη έναρξη της παράστασης.
  • Υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ανέπαφο check-in στον χώρο από το κινητό σας, ή από προεκτυπωμένο χαρτί.
  • Αυστηρή τήρηση αποστάσεων ασφαλείας (1,5 μέτρο).
  • Ειδική σήμανση για την είσοδο και την έξοδο του κοινού στο θέατρο και μονοδρόμηση διαδρόμων.

Πρωτόκολλα Υγειονομικής Προστασίας από το Τρίτο Στεφάνι και το θέατρο Παλλάς

Το Θέατρο Παλλάς τηρεί αυστηρά όλες τις διαδικασίες και τα πρωτόκολλα υγειονομικής προστασίας, με βασικό γνώμονα την ασφάλεια του κοινού και του προσωπικού:

  • Θερμομέτρηση κατά την είσοδο προσωπικού και θεατών.
  • Όλες οι επιφάνειες του Θεάτρου Παλλάς καθαρίζονται και απολυμαίνονται καθημερινά από πιστοποιημένο συνεργάτη με εγκερκριμένα από τον ΕΟΦ απολυμαντικά καθαριστικά.
  • Η αίθουσα και οι χώροι κοινού κλιματίζονται από κεντρική κλιματιστική μονάδα η οποία προσάγει φρέσκο κλιματιζόμενο (νωπό) αέρα στον χώρο, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή ανανέωση του αέρα ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
  • Στήλες αντισηψίας στους κοινόχρηστους χώρους.
  • Σχέδιο ασφαλείας προσέλευσης και αποχώρησης των θεατών από πολλαπλές εισόδους και εξόδους, καθώς και μονοδρόμηση διαδρόμων, με ειδική σήμανση.
  • Διενέργεια προληπτικών τεστ μοριακού ελέγχου COVID-19, σε συνεργασία με τα εργαστήρια του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, για όλο το προσωπικό του Θεάτρου.

Το Τρίτο Στεφάνι –  Συντελεστές της παράστασης στο θέατρο Παλλάς

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Διασκευή: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Νίκος Μανουσάκης
Σκηνικά: Πάρις Μέξης
Μουσική: Μίνως Μάτσας
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Κίνηση: Κική Μπάκα
Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστίνα Ματθαίου
Βοηθός σκηνογράφου: Εύη Ανδριανού
Βοηθός ενδυματολόγου: Ειρήνη Γεωργακίλα
Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
Videos: Ελένη Κατρακαλίδη
Παραγωγή: Θεατρικές Σκηνές

Διανομή ηθοποιών –  Το Τρίτο Στεφάνι –  θέατρο Παλλάς

Κώστας Ανταλόπουλος, Ειρήνη Βαλατσού, Ντάνη Γιαννακοπούλου, Δανάη Επιθυμιάδη, Μαρία Καβογιάννη, Δημήτρης Καραβιώτης, Σύρμω Κεκέ, Μαρία Κίτσου, Τάσος Λέκκας, Ορνέλα Λούτη, Γιώργος Μακρής, Δημήτρης Μανδρινός, Στάθης Μαντζώρος, Καλλιρρόη Μυριαγκού, Γιώργος Νούσης, Ελευθερία Παγκάλου, Αλεξάνδρα Παντελάκη, Ελίζα Σκολίδη, Μενέλαος Χαζαράκης, Γιώργος Ψυχογυιός

Πηγή youfly

Σχολιάστε

Θέατρο - mytheatro.gr