Ποιο είναι το θέατρο που κατάφερε να χωρέσει σε μια πενταετία το ΓΙΩΡΓΟ ΛΙΒΑΝΟ, την ΚΑΙΤΗ ΙΜΠΡΟΧΩΡΗ, τον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟ, τη ΜΑΡΙΑ ΑΛΙΦΕΡΗ, το ΝΙΚΟ ΒΕΡΛΕΚΗ, τη ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΟΛΗ, τη ΣΤΕΛΛΑ ΜΑΡΗ, το ΣΤΑΜΑΤΗ ΤΖΕΛΕΠΗ και δεκάδες άλλους ηθοποιούς και διαλεχτές ομάδες σε πάνω από 40 παραγωγές; Ένα αγαπημένο pocket theater, με σύντομη και διαλεχτή ιστορία σε λίγα μόλις χρόνια. Ας μάθουμε γι αυτό
STATUS
Στην Κυψέλη, μια γειτονιά που αγαπά το θέατρο, κοντά στη Φωκίωνος Νέγρη , και πέντε λεπτά από τον ηλεκτρικό σταθμό της Βικτώριας, στο λεγόμενο “θεατρικό πί της Κυψέλης”, βρίσκεται το STUDIO ΚΥΨΕΛΗΣ. Ένας όμορφος καλόγουστος χώρος στον πεζόδρομο της Σπετσοπούλας , στον αριθμό εννέα, στη συμβολή με την λεωφόρο Κυψέλης. Φιλόξενος , καλοστημένος φτιαγμένος στα πρώτυπα των ευρωπαικών pocket theaters, με δυο ξεχωριστές αίθουσες, μιά αμφιθεατρική για παράσταση και ένα φουαγιέ ικανό να σε κρατήσει, πριν ή μετά από το δρώμενο, το κοινό για ένα ποτό. Δικαίως η δημοσιογράφος κα Τίνα Σγουροπούλου , το χαρακτήρισε “ένα από τα ωραιότερα και αυθεντικότερα pocket theaters της Ευρώπης , με αίσθηση και στυλ ,που μυρίζει θέατρο!”.
Η ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ.
Το STUDIO ΚΥΨΕΛΗΣ, δημιουργήθηκε από το Γιώργο Λιβανό για δύο λόγους. Αφ΄ενός με σκοπό να στεγάσει τις ανάγκες της ομάδας ΘΕΑΤΡΙΝΩΝ ΘΕΑΤΕΣ, που τα τελευταία δέκα χρόνια απασχολεί με φιλόδοξες πετυχημένες παραστάσεις, το ελληνικό θεατρικό γίγνεσθαι, με παραστάσεις κλασσικού ρεπερτορίου αλλά και ιδιαίτερα φιλόδοξου, βραβευμένου, συνήθως σύγχρονου. Συχνά επιλογές έργων πρωτοπαρουσιασμένων στην Ελλάδα. Οι Θεατρινων Θεατές, από τις ομάδες που είχαν κατ΄επανάλληψη επιχορηγηθεί από το ΥΠ.ΠΟ. και τον Ο.Ε.Θ. Σ.Ε.Η., καταφέρνουν μέσω του Σαίξπηρ, του Ίψεν, του Ουάιλδ, του Μαριβώ αλλά και του Ουίλιαμς, του Σώτερ, του Φόλευ και του Έλις,και μορφωποιούν τη δική τους σημαντική θεατρική παρουσία, και αποχτούν ταυτότητα αναγνωρίσιμη, όσο και αναγνωρισμένη από κοινό και κριτικούς. Μετά από περιπλανήσεις πέντε χρόνων βρήκαν το χώρο που τους φιλοξενεί ενώ παράλληλα προετοιμάζει τα πετάγματα τους, σε σημαντικά Festivals, ανά την Ελλάδα, πάντα με ξεχωριστούς συνεργάτες, μέλη της ομάδας.
Αφ΄εταίρου, δόθηκε βήμα σε σημαντικούς δημιουργούς, του ελληνικού χώρου, νέους αλλά και παλιότερους, να εκφραστούν, με ιδεατό τρόπο, από το κλασσικό ή σύγχρονο μοντέρνο θεατρικό έργο μέχρι ακραίες μορφές πειραματισμού , ενναλακτικού θεάτρου, musical , μουσικών συναυλιών παιδικού θεάτρου, επιθεώρησης, ακόμα και όπερας! Ακόμα και Διεθνές Festival το MOSAIC, θεάτρου και τραγουδιού με άτομα από όλο τον κόσμο φιλοξενήθηκε πριν δυο χρόνια για εφτά μέρες ,στα δύο επίπεδα του ιδαίτερου αυτού pocket theater.
ΟΙ ΧΩΡΟΙ ΤΟΥ STUDIO ΚΥΨΕΛΗΣ.
Το Studio Κυψέλης λοιπόν, ένας δίπατος φιλόξενος χώρος , φτιαγμένος εξ΄ολοκλήρου από τη σκηνογράφο Δέσποινα Βολίδη, που περιλλαμβάνει το όμορφο φουαγιέ, με πιάνο αντίκα, και φώτα θεάτρου, εξαιρετικά καλαίσθητο, διακοσμημένο με αντικείμενα αποκλειστικά θεατρικά και κομμάτια vintage. Μπορεί κανείς να κρυφοκοιτάξει αντικείμενα από τις προηγούμενες παραστάσεις της ομάδας Θεατρίνων Θεατές, μέχρι κομμάτια από σκηνικά που πέρασαν από το Μοντέρνο Θέατρο του Γιώργου Μεσσάλα, που ευγενώς τα προσέφερε στον παλιότερο συνεργάτη του Λιβανό, κομψοτεχνήματα από το παλιό Αμόρε, μέχρι αφίσσες και φωτογαφίες από παραστάσεις που φιλοξενήθηκαν στο STUDIO ΚΥΨΕΛΗΣ , και τέλος βιβλία και μικροπράγματα που ανήκαν στην Βίλμα Κύρου, διαλεχτή πρωταγωνίστρια και θιασάρχη, στο καμαρίνι της που δεσπόζει στο κέντρο του φουαγιέ! Η συγκεκριμένη επιλογή, τιμή προς την πρωταγωνίστρια, έγινε με το δεδομένο ότι η κυρίως αίθουσα του θεάτρου μετονομάστηκε σε Αίθουσα Βίλμας Κύρου, μια που εκτός των άλλων ο Λιβανός κατέχει τη μεγάλη θεατρική βιβλιοθήκη της μεγάλης πρωταγωνίστριας και σύντομα σκοπεύει στη μνήμη της να την αναδείξει σε δανειστική. ΄Ενας ζεστός καφές ή ένα ποτήρι σαγκρία θα σας βοηθήσει να αναγνωρίσετε ένα χώρο υποδοχής, από τους πλέον ζεστούς και χαρακτηριστικούς, με εντελώς προσωπικό στίγμα, που έχει φιλοξενήσει και μουσικές βραδυές!
Η κυρίως αίθουσα αμφιθεατρική , με άνετες καρέκλες, και ατμόσφαιρα κλασσικού θεάτρου, έχει πολλές δυνατότητες. Εύκολα από black box, μεταρτέπεται μηχανικά σε white line / μαύρου θεάτρου απαίτηση/, ενώ τα ιδαίτερα φώτα, τα σκηνικά επίπεδα, οι δύο προτζέκτορες, και τα ρομποτικά φώτα μαζί με το dolby soroond system, και το επιδαπέδιο πιάνο, προσφέρουν στις ομάδες που φιλοξενούντε εύκολες λύσεις παραστασιοποίησης και στους θεατές άνετη θέαση, ενώ το full air condition, επιτρέπει παραστάσεις καθ΄όλη τη διάρκεια του χρόνου!
ΤΟ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ.
Ζηλευτό και πραγματικά εκτεινόμενο σε όλους τους θεατρικούς μορφολογικά χώρους, ξεκινάει από τις παραστάσεις της ομάδας ΘΕΑΤΡΙΝΩΝ ΘΕΑΤΕΣ. “Η Σημασία να είναι κανείς σοβαρός” του Wilde, μια μεγάλη παραγωγή με λαμπρή διανομή αποτελεί το φιλόδοξο ξεκίνημα του θεάτρου έξι χρόνια πριν , με την Καίτη Ιμπροχώρη, την Ισμήνη Καλέση, το Γιώργο Μάζη, την Τέτη Σχοινάκη , το Χρήστο Λιακόπουλο κ.α. και γεμίζει. Ακολουθεί το σύγχρονο εναλλακτικό “Χόρεψε με, ως το τέλος του Κόσμου” του Sauter, με τους Καίτη Ιμπροχώρη, Νατάσσα Τσακαρισιάνου, τον Γιώργο Λιβανό κ.α. , και ο μονόλογος του Πεσσόα, “Αντίνοος”με το Στέφανο Κακαβούλη . Σειρά έχουν , τα περίφημα “Βρώμικα Κόλπα” του Folley, ένα από τα καλύτερα ψυχολογικά θρίλερ, που έρχονται πρώτη φορά στην Ελλάδα, με τη Μαρία Αλιφέρη, και παίζοται sold out για δύο χρόνια, για να δόσουν τη σκυτάλη στο άπαιχτο στην Ελλάδα musical του Ibsen “Κωμωδία του έρωτα”, που συγκεντρώνει εγκωμιαστικές κριτικές και στη διανομή της συναντάμε τους Γιάννη Φίλια, Άντεια Ολυμπίου, Πένυ Ξενάκη, Χρήστο Λιακόπουλο, Νικόλα Καραγκιαούρη, Γιάννη Τσιώμου, Βίβιαν Βαλσάμη κ.α. με ζωντανή μουσική από σκηνής, από τη Νίκη Γκουντούμη.
Έπεται το “Ημερολόγιο ενός τρελού” του Γκόγκολ με το Σταύρο Καλλιγά, μια εκδοχή εκδοχή για τσέλλο κα φωνή και το εξαιρετικό, πρωτοπαρουσιαζόμενο στην Ελλάδα “Μισά μισά” των Rees, Elice, με την Ισμήνη Καλέση και τον Αντώνη Ραμπαούνη.
Φέτος πανηγυρικά για τα δέκα χρόνια της ομάδας, ανέβηκαν τρεις παραγωγές. Τα “Οργισμένα Νιάτα” του Osborne, με τη Μαριάννα Τόλη, ο “Καβάφης Επέστρεφε” μια ιδαίτερη δραματοποιημένη αναφορά στη ζωή και το έργο του μεγάλου Αλεξανδρινού ποιητή από τους Millas, Αγγελάκη, Λιβανό Χριστοδούλου, με το Νίκο Βερλέκη, την Ελευθερία Ρήγου , τη Μαρία Σύρρου , το Γιάννο Παπαευσταθίου κ.α. Και φυσικά το περίφημο Leonardo’s Ring του πολυβραβευμένου Rick Elice, με το Χρήστο Λιακόπουλο , τον Κώστα Φραγκολιά κ.α. , το οποίο αποτέλεσε τη μεγαλύτερη εισπρακτική , και γιατί όχι και καλλιτεχνική, επιτυχία pocket theater στην Ελλάδα! Όλα σε σκηνοθεσία Γιώργου Λιβανού.
Και παράληλα το STUDIO ΚΥΨΕΛΗΣ είναι από τους χώρους που λειτουργεί όλη την εβδομάδα και έχοντας ενστερνιστεί πετυχημένα το εναλασσόμενο ρεπερτόριο, και έτσι καταφέρνει να δόσει πολύχρονο βήμα σε εξαιρετικούς δημιουργούς.
Στο χώρο του σύγχρονου και κλασσικό ρεπερτορίου, ο Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος, φιλοξενήθηκε με τα έργα “Νουμινία” της Ματίνας Μόσχοβη, “Ο μέγας Ιεροεξεταστής” του Ντοστογιέφσκι, “Faux Βίες” της Αγγ. Σάντόρα και “Σομόν σατέν” του Allan Ball.
Στο κλασσικό ρεπερτόριο πάλι ,ο Πάνος Κατέρης προσεγγίζει το “Πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέυ” του Wilde, στη γνωστή εκδοχή των Ροζίτας Σώκου και Μίμη Πλέσσα με τον Γιώργο Τσακίρη και ο Αντώνης Αλεξίου με τη Σόνια Κωτίδου στον “Τίγρη ” του Sisgale.
Ιδαίτερη σημασία δόθηκε στο ελληνικό ρεπερτόριο. Έτσι , τεράστα επιτυχία γνώρισε δυό χρόνια, ο Σταμάτης Τζελέπης με τα έργα “Black Humore” και “Ωχ τα νεφρά μου!” του Μπάμπη Τσικληρόπουλου. Το ίδιο και ο Γιώργος Βασιλειάδης με το “Εμένα φοβάμαι” με το Θεόφιλο Βανδώρο και το Γιώργο Γεωργιάδη, και ο Κώστας Λαβδιώτης με την επιθεωρησιακή κωμωδία ” Μπουλούκια Θεατρίνοι”. Ο Μανώλης Δεστούνης με τα έργα ” Τα ρολόγια της Ζωής μου” της Τούλας Μπούτου, “Το τελευταίο τρένο” και ο “Τελετάρχης” του Β. Ανδρεόπουλου και “Cabaret Ελλάς ” της Τούλας Μπούτου. Ακόμα η Κατερίνα Κλήμη με το “Pizza Mercedes” και η Λαμπρινή Λίβα με το “Φτου κακά!” του Γιάννη Τραμπίδη.
Στο σύγχρονο εναλλακτικό ρεπερτόριο, η Στέλλα Μαρή θαυματοποιεί με το “Forever yours 2” με το Γιώργο Λιβανο και το Μιχάλη Κουκουλομμάτη, η Βίβιαν Ιωάνου με το “Ταξίδι”της με την Έλενα Μιχαλάκη και τη Ζένια Θεοφανοπούλου, και οι Γιάννης Σολδάτος Γιάννης Μακρόπουλος παρουσιάζουν με μεγάλη επιτυχία την
“Ιερή Πόρνη” τουςόπως και η Αθηνά Λιάσκα με την εναλλακτική ελληνική όπερα “Φωνή”.
Η Μαριάννα Τόλη συναντιέται μουσικά με το Γιάννη Φίλια αρχικά και αργότερα με το Στέφανο Κακαβούλη σε βραδιές μελοποιημένης ποίησης.
Η ΚΡΙΤΙΚΗ
Οι περισσότεροι από τους σημαντικότερους έλληνες κριτικούς , βρέθηκαν στο πλάι του θεάτρου, και μίλησαν με θαυμαστά λόγια για το ρεπερτόριο και τις επιλογές του. Τονίζοντας , ότι δημιουργήθηκε με προσωπικό κόπο και μεράκι και διατηρείται με αυταπάρνηση, σε μία φάση που οι θεατρικές παραγωγές φθίνουν και οι μεγάλοι χώροι περιορίζονται, παρά την διακοπή των κρατικών επιχορηγήσεων. Έτσι στο πλάι του θεάτρου βρέθηκαν ο Κώστας Γεωργουσόπουλος, η Ροζίτα Σώκου, ο Βασίλης Μπουζιώτης, ο Ηλίας Μαλανδρής, η Χαρά Μπακονικόλα, η Λυδία Κώνστα, ο Γιώργος Χριστόπουλος, ο Κωνσταντίνος Μπούρας,ο Σταύρος Ξυντάρας, ο Άκης Χαραλαμπίδης, η Τζένη Κουκίδου, ο Γιώργος Αθανασιάδης, . ο Φώτης Δεληγιάννης, η Ηρώ Μητρούτσικου, και πολλοί άλλοι σύμμαχοι, εμψυχωτές και υποστηρικτές του μικρού , που κερδίζει επάξια το κομμάτι του έναντι του μεγάλου.
MUST
Βραβείο καλύτερης παράστασης και γυναικείας ερμηνείας από τη Διεθνή UNESCO, για τα ΒΡΩΜΙΚΑ ΚΟΛΠΑ και τη Μαρία Αλιφέρη. Τιμητικές διακρίσεις από την UNESCO Πειραιώς και Νήσων, για τις παραστάσεις Η ΚΩΜΩΔΙΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ, ΜΕΓΑΣ ΙΕΡΟΕΞΕΤΑΣΤΗΣ, FAUX ΒΙΕΣ, ΜΙΣΑ ΜΙΣΑ, ΟΡΓΙΣΜΕΝΑ ΝΙΑΤΑ και ο ΤΕΛΕΤΑΡΧΗΣ και ειδικό τιμητικό βραβείο στο Μανώλη Δεστούνη για την προσφορά του. Βραβείο από το U TUBE, διπλή πλατίνα για τη Μαριάννα Τόλη για το τραγούδι trailer στο LEONARDO’S RING. Το LEONARDO’S RING βρέθηκε υποψήφιο για βραβείο καλύτερης παράστασης, ερμηνείας , στον Παναγιώτη Κατσίκη και τραγουδιού στη Μαριάναν Τόληυ. Οι παραστάσεις ΚΩΜΩΔΙΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ και ΤΑΞΙΔΙ τελούσαν υπό την αιγίδα του ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ. Η ΚΩΜΩΔΙΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ ήταν υπό την Αιγίδα της Νορβηγικής Πρεσβείας, ενώ το STUDIO ΚΥΨΕΛΗΣ και οι παραστάσεις του είναι υπό την αιγίδα του ομίλου UNESCO Πειραιώς και Νήσων. Δεκάδες χορηγοί επικοινωνίας στηρίζουν την προσπάθεια μαζί με έγκριτους επικοινωνιολόγους όπως ο Αντώνης Κοκολάκης, ο Νίκος Σαραφανιάν, η Καλιόπη Παπαδά κ.α.
Στα σημαντικά συν τα εξαιρετικά συλλεκτικά προγράμματα πολλές φορές με cds που συνοδεύουν , κυρίως τις δουλειές της ομάδας ΘΕΑΤΡΙΝΩΝ ΘΕΑΤΕΣ .
ΣΧΕΔΙΑ
Η επανάλληψη του περίφημου LEONARDO’S RING, του ΚΑΒΑΦΗΣ ΕΠΕΣΤΡΕΦΕ, και των ΟΡΓΙΣΜΕΝΩΝ ΝΙΑΤΩΝ, ενώ φιλόδοξες παραγωγές όπως ο ΒΟΥΤΣΕΚ του Μπύχνερ ή το ΑFRICA GOTHIC, της Ντε Βετ, ένα αντιμιλιταριστικό CABARET βασισμένο σε κείμενα του Βάλεντιν , και συνεργασίες με τον Γιάννη Διαμντόπουλο, τη Μαρία Αλιφέρη, την Καίτη Ιμπροχώρη , το Γιώργο Βασιλειάδη, την Καίτη Παπανίκα , το Γιάννη Σολδάτο και τον Κώστα Λαβδιώτη και festival εναλλακτικού θεάτρου, πρημοδοτείται στα άμεσα σχέδια της ομάδας στο STUDIO ΚΥΨΕΛΗΣ , που αισιοδοξούν να μας κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον για ένα θέατρο που αισιοδοξεί να αποκτήσει θερινό αδερφάκι στην Κυψέλη , και να εξακολουθήσει να μας διασκεδάζει προβληματιζόμενους, με σημαντικές παραγωγές και καλές τιμές στην τιμή των εισητηρίων, που απο φέτος θα κλίνονται και on line…
Δείτε και άλλες φωτογραφίες στο facebook του mytheatro.gr
LINES
http://www.youtube.com/watch?v=BSTX1TmL-7Q
http://www.youtube.com/watch?v=chtcGvWs08A
http://www.youtube.com/watch?v=l8-8Dbf4i40
http://www.youtube.com/watch?v=vtDK-2B-d_g
http://www.youtube.com/watch?v=xVkYzIUquSw
http://www.youtube.com/watch?v=DJf2wUGm83U