Είδαμε την παράσταση Το πιο τρελό τριήμερο, στο θέατρο Ήβη σε κείμενο και σκηνοθεσία Κέλλυς Σταμουλάκη, με τη Νέλλη Γκίνη, τον Πασχάλη Τσαρούχα και τον Ρένο Ρώτα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, και σας παρουσιάζουμε την κριτική μας και αποκλειστικό φωτογραφικό υλικό.
- Κριτική Κάτια Σωτηρίου
- Αποκλειστικές Φωτογραφίες για το Mytheatro Ελπίδα Μουμουλίδου
Το έργο
Η αγαπημένη συγγραφέας και σκηνοθέτης των παιδιών, Κέλλυ Σταμουλάκη, αντλώντας την έμπνευσή της από την καθημερινή επαφή της με γονείς και παιδιά, επιστρέφει με μία κωμωδία για όλη την οικογένεια. Ξεφεύγοντας από τα τετριμμένα και χιλιοειπωμένα παραμύθια παρουσιάζει ένα σύγχρονο έργο με θέμα την απομόνωση των παιδιών εξαιτίας των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και του διαδικτύου. Το θέμα του έργου απλό αλλά καθημερινό:
Ο Ιάσονας καλείται να περάσει ένα τριήμερο στο σπίτι της γιαγιάς του, καθώς οι γονείς του θα ταξιδέψουν στο Παρίσι. Πώς θα αποχωριστεί, όμως τους αγαπημένους του υπολογιστές, τάμπλετ και ηλεκτρονικά παιχνίδια; Τι σχέδια θα σκαρφιστεί, προκειμένου να πείσει τη γιαγιά του να τον αφήσει, να φιλοξενηθεί στο συμμαθητή του, τον Σωτήρη; Και πώς θα αντιμετωπίσει αυτά τα σχέδια η έξυπνη γιαγιά και η ιδιαίτερη παρέα της;
Η παράσταση
Ο Κωστής Παλαμάς έγραφε: «Θυμάμαι τα παιχνίδια που έπαιζα παιδί, που αυτοσχεδίαζα, γινόμουν αράδα – αράδα δεσπότης, στρατηγός, λιμαδόρος, φλυαρούσα, ξεφώνιζα, έπιανα γνωριμίες με τους τοίχους, είχα δοσοληψίες με τα μυρμήγκια της γλάστρας. Μόνο με τους ανθρώπους δεν είχα σχέση…». Το έργο της Κέλλυς Σταμουλάκη έρχεται να μας θυμίσει πώς τα παιδιά έχουν απομακρυνθεί από το παιχνίδι με φίλους, στις αυλές, στις παρέες, πώς τα παιδιά κλείνονται σε μια οθόνη και απομακρύνονται από τους ανθρώπους.
Το βασικό πρόβλημα με το θέατρο που παίζεται για παιδιά σήμερα πηγάζει από το γεγονός ότι είναι συχνά άσχετο με την πραγματικότητα που αυτά βιώνουν, και τις καθημερινές τους συνήθειες. Αυτή τη στιγμή τα παιδιά έχουν διαφορετικές προσληπτικές δυνατότητες αφού έχουν εντρυφήσει στον κόσμο της υψηλής τεχνολογίας, και υφίστανται ταυτόχρονα τις αλλαγές που αφορούν τις σχέσεις των ανθρώπων. Όλα αυτά έχουν διαμορφώσει ένα εντελώς διαφορετικό ιδεολογικό και αισθητικό περιβάλλον που απαιτεί από τους καλλιτέχνες συνεχή ενημέρωση και εγρήγορση, και που θέτει τον πήχη για το λεγόμενο παιδικό θέατρο πολύ ψηλά.
Σε έναν κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται, σε μια εποχή που η παιδική ηλικία απομακρύνεται από την ανεμελιά του παιχνιδιού κι απομονώνεται μπροστά σε οθόνες, τα παιδιά ανακαλύπτουν τον κόσμο από την αρχή και μαθαίνουν να ξεχωρίζουν το ουσιαστικό από το ανούσιο. Στην παράσταση της Κέλλυς Σταμουλάκη σύμμαχός τους και οδηγός τους, μια καταπληκτική γιαγιά, με ανοιχτό μυαλό και σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους. Συνταξιούχος εκπαιδευτικός, μα πάντοτε παιδαγωγός, προτάσσει το παιχνίδι και την ανθρώπινη επαφή ως τα βασικά μέσα συναισθηματικής ανάπτυξης και βοηθά τα παιδιά να αντιληφθούν, πως οτιδήποτε αληθινά συναρπαστικό βρίσκεται μέσα μας και στους ανθρώπους που αγαπάμε.
Είναι σημαντικό, ειδικά στο θέατρο να θυμόμαστε ότι τα σωστά επιλεγμένα έργα, η αφοσίωση στο παιδικό θέατρο και η πίστη πως η παραστατική τέχνη του θεάτρου συμβάλλει καταλυτικά τόσο στην ψυχαγωγία όσο και στην ψυχοσύνθεση των παιδιών, οδηγούν όλα αυτά τα χρόνια τα βήματα μας.Μέσα από τον αυτοσχεδιασμό, την ασφάλεια των ρόλων και της «ψεύτικης» ιστορίας, σκοπός της παράστασης είναι να συνομιλήσει και να διερευνήσει μαζί με τα παιδιά ζητήματα και ζητούμενα απολύτως «αληθινά» και καθημερινά.
Οι δημιουργοί αυτής της ξεχωριστής παιδικής παράστασης στο θέατρο ΉΒΗ, με προεξέχουσα την Κέλλυ Σταμουλάκη κατόρθωσαν να ψαύσουν τον κόσμο της καθημερινότητας και να τον μεταφέρουν μέσα από απλούς διαλόγους στη σκηνή, να τον μετουσιώσουν σε υποκριτικό λόγο και σε σκηνικά αντικείμενα, ώστε να μπορέσουν οι πολύ νεαροί θεατές να παρακολουθήσουν πιο εύκολα την παράσταση και να συνδεθούν με τη δράση των ανθρώπων που βρίσκονται επί σκηνής.
Η θεματική της παράστασης, το χιούμορ και το παιχνίδι, ψυχαγωγούν τους μικρούς θεατές ενώ παράλληλα καλλιεργούν ένα γόνιμο πεδίο σκέψης και διαλόγου πάνω στα σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα και τις ανθρώπινες αξίες. Το ύφος της παράστασης χαρακτηρίζεται από τη συνύπαρξη διαφορετικών θεατρικών μορφών (πρόζα, τραγούδι, χορός), με έντονες τις επιρροές του λαϊκού θεάτρου.
Μια παράσταση κοινωνιολογικού προβληματισμού αλλά και νοσταλγίας, με μεγάλη παιδαγωγική αξία που αφήνει το στίγμα της μέσα από την φρέσκια υπογραφή της Κέλλυς Σταμουλάκη και την πρωτότυπη μουσική του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, που έχει γράψει όμορφα τραγούδια για την παράσταση. Εξοχος και ο Μαυρίκιος Μαυρικίου που παίζει ζωντανά μουσική στην παράσταση και συμβάλλει στην ευχάριστα ελκυστική ατμόσφαιρα του έργου.
Η κεφάτη και ιδιαίτερα άμεση Νέλλη Γκίνη, ο Πασχάλης Τσαρούχας σε εμφάνιση έκπληξη , και ο Ρένος Ρώτας στο ρόλο του Ιάσονα πρωταγωνιστούν, με όπλο τους τον απλουστευμένο λόγο και τα σκηνικά ευρήματα, μιλούν για τις αναμνήσεις τους, τα όνειρά τους, γνωρίζουν τις μυρωδιές του κόσμου και καλούν τα παιδιά να ανακαλύψουν τα μυστικά του θεάτρου, εντέλει της ίδιας της ζωής. Μαζί τους οι Παύλος Εμμανουηλίδης, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Νίκος Παρασκευόπουλος, Λένα Σταμέλου, Γιώργος Στεφανουδάκης, Έλενα Δελακούρα, Νένα Δρογγίτη να συμπληρώνουν ένα καστ με πολύ κέφι, ενεργητικότητα και αμεσότητα, που κρατούν υψηλό επίπεδο ερμηνειών, με χιούμορ.
Τα χαρούμενα και λειτουργικά σκηνικά και όμορφα κοστούμια της Δέσποινας Βολίδη, οι χορογραφίες του Αναστάση Δεληγιάννη και οι ατμοσφαιρικοί φωτισμοί της Κατερίνας Μαραγκουδάκη δίνουν ζωή σε ένα παιδικό “τρελό τριήμερο” που στέλνει μηνύματα σε μικρούς και μεγάλους.
Στο σύνολο του είναι ένα έργο που απευθύνεται στο μυαλό και στην καρδιά, ένα έργο σκανδαλιάρικο όσο και ανθρώπινο. Μια παράσταση με καλαισθησία, χιούμορ, με πολλή μουσική και ωραία χορογραφία, που σχολιάζει τον ισχυρό δεσμό μεταξύ των μελών της οικογένειας και την ουσία της ζωής και ανθρώπινης επαφής. Με την τολμηρή και ευαίσθητη ματιά του, με την ελαφράδα και το χιούμορ του πραγματεύεται θέματα της καθημερινής ζωής, των σχέσεων, των ανακαλύψεων, των μυστικών και των συγκρούσεων της νεανικής μας ηλικίας. Είναι μια παράσταση που προτείνεται σε παιδιά και μεγάλους, και φυσικά σε σχολεία.
Το ομώνυμο βιβλίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Διάπλαση
ΔΙΑΝΟΜΗ
Πασχάλης Τσαρούχας, Νέλλη Γκίνη,
Ρένος Ρώτας, Παύλος Εμμανουηλίδης,
Βερόνικα Ηλιοπούλου, Νίκος Παρασκευόπουλος,
Λένα Σταμέλου, Γιώργος Στεφανουδάκης,
Έλενα Δελακούρα, Νένα Δρογγίτη.
Στο πιάνο ο Μαυρίκιος Μαυρικίου
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Κέλλυ Σταμουλάκη