Παρουσίαση, Κριτική, VIDEO της Παράστασης Κάτια Σωτηρίου
Η νέα κωμωδία των Ρήγα – Αποστόλου «Χωρίζουμε Λέμε» είναι μια κοινωνικοπολιτική κριτική στην πραγματικότητα που βιώνουν πολλά παντρεμένα ζευγάρια στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, εν μέσω οικονομικής κρίσης. Οι κωμωδίες του συγγραφικού διδύμου ξεχωρίζουν πάντα για το χιούμορ, αλλά και τη διεισδυτικότητα των σκηνών τους. έτσι, καταπιάνονται με θέματα της καθημερινότητας πολλών συζύγων με παιδιά, πάντα με μια τάση υπερβολής ωστόσο, αποσκοπώντας στο να βγάλουν περισσότερο γέλιο με τις εξτραβαγκάντζες τους.
Το συγγραφικό δίδυμο στο «Χωρίζουμε Λέμε» καταφεύγει και πάλι στην υπερβολή αυτή, άλλες φορές πιο πετυχημένα, άλλες λιγότερο, αλλά κατορθώνει μέσω αυτής να εξετάσει τις συνέπειες της κρίσης στο ζευγάρι σε ψυχολογικό και πνευματικό επίπεδο, δίνοντας βάρος όχι τόσο στο οικονομικό κομμάτι της κρίσης, αλλά στο αξιακό επίπεδο, και τις επιπτώσεις του στην ψυχολογία των ανθρώπων. Φυσικά δε λείπουν από το έργο αυτό και οι παρεμβάσεις των τρίτων, κυρίως των οικείων ανθρώπων της οικογένειας, δηλαδή οι μανάδες και οι φίλοι.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στην κριτική στο ΣΥΡΙΖΑ και την πολιτική κατάσταση, καθώς ο σύζυγος είναι ΣΥΡΙΖΑΙΟΣ και άρα δέχεται τα πυρά όλων για τις επιλογές του ίδιου και του κόμματος. Κάπως μονομερής η κριτική στο ΣΥΡΙΖΑ, δεν τηρεί ίσες αποστάσεις από τα άλλα κόμματα, χωρίς όμως να ειπώνονται μη αληθινά λόγια.
Η ιστορία
Ένα παντρεμένο ζευγάρι, επισκέπτεται τον δικηγόρο τους για να καταλήξουν στις τελικές λεπτομέρειες του διαζυγίου. Όμως ο δικηγόρος δεν είναι έτοιμος να δεχθεί τις υπογραφές των δυο «πρώην» συζύγων τόσο εύκολα, και τους υποβάλλει σε μια σειρά ερωτήσεων με σκοπό να τους αναγκάσει να μιλήσουν για τα κακώς κείμενα της σχέσης τους. μέσα από μια σειρά βίντεο παρουσιάζονται μαρτυρίες συγγενών και φίλων , όπου ο καθένας παρουσιάζει με το δικό του τρόπο και στυλ τι γνώριζε για τη σχέση του ζευγαριού.
Κριτική της Παράστασης
Το «Χωρίζουμε Λέμε», όπως και οι περισσότερες παραστάσεις σε έργα των Ρήγα Αποστόλου, βασίζεται σε ατάκες. Εδώ ίσως είναι και μια μικρή αδυναμία του έργου, καθώς πολλές από τις ατάκες είναι «κλεμμένες» από το Facebook, και δεν αποτελούν πόνημα της γνωστής και αγαπημένης ευφυΐας των δυο συγγραφέων, και πετάγονται με διάθεση σύνδεσης με το γνωστό μέσο κοινωνικής δικτύωσης, παρά με λογικά και ταιριαστά σχόλια στην εξέλιξη του έργου. Απουσιάζει δηλαδή η σπιρτάδα της αυθόρμητης έκφρασης, με πιο εκβιαστικές ατάκες, και με ίσως μεγαλύτερη διάρκεια από όσο έπρεπε – θα μπορούσε να έχει περιοριστεί κατά 20 – 30 λεπτά το έργο, ιδίως στο πρώτο μέρος.
Εξαιρώντας αυτές τις αδυναμίες όμως, το έργο περνά με άνεση τα μηνύματα του, προκαλεί γέλιο, και επιτρέπει στο κοινό να περάσει ευχάριστα 2 και κάτι ώρες. Σε αυτό συντελούν κυρίως οι ερμηνείες των ηθοποιών. Η Μπέσσυ Μάλφα αποτελεί για μια ακόμα φορά αποκάλυψη, με την άνεση της επί σκηνής, το μπρίο της και την ελευθερία κίνησης της, πάντα ωστόσο με απόλυτο έλεγχο της φωνής και της παρουσίας της. Είναι για μια ακόμα φορά το πρόσωπο που κλέβει την παράσταση με την αμεσότητα της, και τον τρόπο που μπορεί να συνδυάσει την ατάκα και τη συνδιαλλαγή της με το κοινό.
Ο Ρένος Χαραλαμπίδης στο ρόλο του δικηγόρου παραμένει στα όρια του ρόλου του, έχει όμως φυσική κωμικότητα, και βοηθά πολύ στο να γεμίσει η σκηνή, παρά το ότι εκ των πραγμάτων ο ρόλος του είναι πιο μικρός.
Ο Αλέξανδρος Ρήγας ήταν σταθερός. Ως κύριος εκφραστής των Facebookικών ατακών, είχε κάποια σημεία που ήταν λιγότερο επιτυχημένη η εκφορά τους, λόγω του εκβιαστικού του πράγματος, ωστόσο το γνωστό καυστικό του στυλ είναι πάντα επιτυχημένο. Το δυνατό του σημείο ήταν ο μονόλογος της αυτοκριτικής στο τέλος, που είναι ιδιαίτερα συγκινητικός και άμεσος, μιλώντας απευθείας στην καρδιά και το μυαλό του θεατή.
Η σκηνοθεσία του Ρήγα δεν είχε εξάρσεις, ήταν απλή και υπηρετούσε το κείμενο σωστά. Έξυπνο το εύρημα με τα βίντεο, γιατί επιτρέπει να παρελάσουν από την οθόνη μερικοί από τους σπουδαιότερους κωμικούς που έχουμε στην Ελλάδα σήμερα, και να προσφέρουν και αυτοί με τον τρόπο τους στο κωμικό στοιχείο του έργου.
Εντυπωσιακά και εξαιρετικά λειτουργικά τα σκηνικά της Λίας Ασβεστά, ελάχιστη η παρουσία μουσικής στο έργο – μόνο στην αρχή και το τέλος.
Συνολικά μπορούμε να πούμε ότι αν και δεν είναι η πιο δυνατή στιγμή του διδύμου Ρήγα Αποστόλου, εντούτοις πρόκειται για μια παράσταση που όλοι μπορούν να περάσουν καλά, καθώς έχει στιγμές αφοπλιστικής αμεσότητας, που χτυπούν στην καρδιά του προβλήματος, παρά τις υπερβολές στα σχόλια και την έκφραση.
Πληροφορίες παράστασης Χωρίζουμε Λέμε…
Συντελεστές
Συμμετέχουν ως μάρτυρες στην υπογραφή του διαζυγίου με ιδιαίτερο τρόπο και κατ’ αλφαβητική σειρά: Βασιλική Ανδρίτσου, Κώστας Αποστολάκης, Χρυσούλα Διαβάτη, Κώστας Δόξας, Γιάννης Ζουγανέλης, Ελένη Καστάνη, Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Δημήτρης Μαυρόπουλος, Νίκος Μουτσινάς, Άννα Παναγιωτοπούλου, Τζέσσυ Παπουτσή, Σπύρος Πούλης, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ρήγας
Σκηνικά: Λία Ασβεστά
Δημόσιες σχέσεις: Μαργαρίτα Δρούτσα
Θεατρικές επιχειρήσεις: Δημήτρη & Θοδωρή Μαροσούλη
Πρωταγωνιστούν: Μπέσυ Μάλφα, Ρένος Χαραλαμπίδης, Αλέξανδρος Ρήγας
Ημέρες και ώρες παραστάσεων – Τιμές εισιτηρίων: Πέμπτη, Παρασκευή, Κυριακή στις 21.15 Γενική είσοδος 16€, Σάββατο βραδινή 21.15 Γενική είσοδος 18€, Σάββατο Λαϊκή Απογευματινή 18.15 Γενική είσοδος 12€, για όλες τις παραστάσεις Φοιτητικό / Ανέργων / Παιδικό 12€
Διάρκεια: 135′
Πληροφορίες θεάτρου Θερινό Θέατρο Αθηνά, Διεύθυνση: Δεριγνύ 10, Αθήνα Τηλέφωνο: 2108237330